Improvizacija

FerMahe
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
3 odgovora
Država:
Grad: Bec
Godine:
Hvala:   0   puta!
#327877 u 08-09-2021 07:51 GMT+01 sat :


Pozdrav muzicari,

Sviram prilicno dugo akusticnu gitaru (fingerstyle) . Dpsta sam upoznat sa teorijom isto.
Interesuje me u zadnje vrijeme sve vise improvizovanje i gradjenje solo dionica sa kojim se nikad nisam bavio..
Sto se tice skala znam ih u velikom broju.

ali nikako da pocnem sam da improvizujem. moze li mi neko reci da li je osnova soliranja preko nekog akorda u tome da se taj akord koji svira u pozadini naglasava notama koji su sastavni dio tog akorda, smiju li se isto npr koristiti tonovi koji su dio te skale (a mol npr) ali nisu dio akorda ?

Hvala na pomoci


pekki
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
6398 odgovora
Država:
Grad: Zadar
Godine: 35
Hvala:   75   puta!
#327884 u 08-09-2021 09:13 GMT+01 sat :


pozdrav i dobrodošao!

pitanje ti je ono, mega, ali mega opsežno.

prva stvar, ako kažeš da znaš dosta teorije, onda nema smisla da spominješ da znaš veliki broj skala.
nije da ti ne vjerujem, samo gledam na to ovako:

ako znaš što su skale, onda znaš kako se radi akordi, a ako znaš kako se rade akordi, onda znaš što su intervali, a ako znaš što su oni, onda ništa nije teško

odgovor na pitanje koje postavljaš je:

da, definitivno možeš koristiti tonove koji su u skali, ali nisu nužno u tome trenu dio bilo kojeg akorda

tu se vrati na intervale opet

ako odsviraš obični a mol, imaš a (korijen), c (terca), e (kvinta)

kao vježbu probaj vrlo namjerno, dugo i očito ostajati na nekim notama kojih nemaš tu

npr

probaj se uhvatiti note b npr...to je intenzivan interval, blago rečeno, jer je samo pola stepena daleko od terce
kvinta je nebitna, jebeš kvintu, tu je, ali ništa nam ne govori nikad xD

onda probaj odsvirati akorde kao što su

Asus2 - makneš c kao tercu, ali ostaviš b kao sekundu

Amin9 - ostavi a, c i e, ali dodaj taj b

uglavnom, ako si upoznat sa skalama, mislim da ti neće biti teško krenuti improvizirati...na kraju, to je samo bacanje nota u nekakvom tempu, ništa te ne košta da kreneš danas sa a mol pentatonskom kao ceo beli svet! :D


FerMahe
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
3 odgovora
Država:
Grad: Bec
Godine:
Hvala:   0   puta!
#327885 u 08-09-2021 10:00 GMT+01 sat :


Hvala ti na savjetima. Ucio sam davno kako se grade skale durke molske pentatonic blues itd sta su intervali . Sve mi je to jos u glavi. Ali nikako se nisam zanimao do sad , kako od ti skala se stvara muzika. U zadnje vrijeme me sve vise to zanima. Problem je sto sam do sada uglavnom kupovao tablature muzike koju slusam i sviram, gdje puno nisam se obracao paznju na teoriju koja se u tim notama pojavljuje.
Inace sviram vec preko 13 god Gibson L 00 standard i neki dan sam kupio prvu E gitaru pa pocinjem od nule ( Fender Custom Shop LTD 1951)

Hvala u svakom slucaju . Rovit cu po forumima u svakom slucaju dalje :)


pekki
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
6398 odgovora
Država:
Grad: Zadar
Godine: 35
Hvala:   75   puta!
#327886 u 08-09-2021 10:02 GMT+01 sat :


a onda si samo daj vremena

ako sviraš već toliko godina, razvio si i sluh i ritam, pa onda ni ovo neće biti problem

samo je pitanje povezivanje svega toga što znaš otprije s ovim što želiš sada


FerMahe
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
3 odgovora
Država:
Grad: Bec
Godine:
Hvala:   0   puta!
#327888 u 08-09-2021 10:09 GMT+01 sat :


Hvala na brzim odgovorima. Sa ritmovima i sluhom sam jako dobar. Kao sto sam naglasio . Nisam bio siguran kako se grade solo dionice , koje note se koriste u toku soliranja da li te note moraju biti dio akorda ili ne moraju , te sitnice. Moram isto poraditi na tehnici koja se koristi u soliranju( koju sam u toku moje muzicke karijere koristio ali ne u toj mjeri koja ce mi biti potrebna za solo gitaru . Govorim o slide bend pull of hammer on. i tako


motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#327896 u 08-09-2021 13:35 GMT+01 sat :


pošto o glazbenoj teoriji znam vrlo malo, moj pristup je bez previše razmišljanja - uzmeš gitaru, pustiš nekakav backtrack, odlučiš koju ćeš ljestvicu koristit, pronađeš tonalitet i igraš se. u početku je to samo bilo nabadanje po šabloni ljestvice tako da se upamte polja na vratu, a kasnije je samo od sebe prešlo u stvaranje nekakve smislene (češće polusmislene ) melodije kad su mozak i prsti počeli instiktivno raditi.
vremenom pokupiš nešto "lickova" koji uvijek dobro dođu za započeti ili ubaciti u solažu na nekim mjestima, pogotovo ako se izgubiš ili nestane inspiracije.


nijebitno
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
39 odgovora
Država:
Grad: Bijeljina
Godine: 24
Hvala:   1   puta!
#327964 u 10-09-2021 17:17 GMT+01 sat :


Meni ne ide u glavu to "znam teoriju a ne znam improvizovat", pa zato teorija i služi. Meni se čini da si ti tu nešto propustio drugar...

Eh sad.. "Kriva Drina" se najgore ispravlja, niko ti od nas ne može reći šta radiš nepravilno, bez obzira na dozu inspiracije, kreacionizma itd itd sa poznavanjem teorije muzike morao bi barem da poklapaš backtrack bez problema..

Odgovor na pitanje ti je dao kolega Pekki i to jako dobro, a ostalo ti je da shvatiš zašto npr uz Am ide jako dobro F iako F nemaš u Amolu (ACE) niti npr u Am7 (ACEG) niti u Am9 (ACEH), i da ne nabrajam gdje ga sve nemaš a u jako malo akorda ih imaš. Poenta leži u tome što je F prirodan harmonik od A, i iako ga nemaš u npr Am7 ti možeš uraditi DEFDE pri soliranju. Dalje, taj isti F koji jako dobro sjedne u Am ili nakon Am, nebitno u nekim harmonijama zna biti problem te zbog toga se bira harmonija u melodijskom mol-u (A H C D E F# G# A) no tu tek postaju problemi na odabiru akorda jer ih prate sledjeći: Am, Hm, Caug, D, E, F#dim, G#dim.

Razlog zašto C ide ko budali šamar nakon Am jeste iz razloga jer je Am prirodan mol u Cdurskoj skali (modusiranje, imaš na forumu topik pa pogledaj)

Također, jedan od razloga zašto su F ili C perfektni uz A/nakon A jeste zbog prirodnog voice-inga. Šta je voiceing? Jednostavno rečeno skraćivanje muka pjevaču, a osim toga se postiže jedna skladnija harmonija bez previše odskakanja od onog šta smo čuli u prvom trenutku slušanja kompozicije. Najbolji primjer za dobar voiceing kod gitare jeste progresija A-E. Ako ga uhvatiš najnormalnije imaš ogroman skok sa jednog akorda na drugi, no međutim ako uradiš na sledjeći način:

A ----- E
------|------|
--7--|--7---|
--7--|--6---|
--6--|--4---|
--5--|--5---|
------|------|


Onda si dobio dva različita akorda sa identičnim pozadinskim tonom (u ovom slučaju je to ton E (peti prag H žica)). Ista takva anologija se primjenjuje i na sviranje solo dionica, Dakle u gore navedenom primjeru imaš dva ista akorda Adur-Edur, vrti ih samo ih vrti na oba načina i jednostavno ćeš čuti u glavi da ne možeš jedan te isti solo svirati uz ta dva akorda iako su po svojoj bazi ista.

Imaš na forumu mali milion topika kada je u pitanju kreiranje harmonije itd... Uzmi prouči sve fino ponovno, odvoj 10 dana, neće ti više trebati ako je situacija kao što kažeš "znam teoriju" i ispravi svoje greške. Nije bitno samo znati teoriju nego je i shvatati.

Još jedna jako bitna stvar je "Šta sam navikao da čujem?". U nekim pjesmama imaš jako naznačenu harmoniju Am-C-E, iako to po teoriji muzike nije pravilno, pravilno bi bilo Am-Caug-E, no mi smo navikli to slušati, čuli smo promjeni Am-C-E milion puta i to je nama normalno, i ne zvuči nam kao npr da odsviraš Am Hm F (umjesto ovog Hm treba da bude Hdim i onda će ti biti "lijepo").

Sve u svemu možemo mi tebi ovdje laprdati 3 dana samo ćemo ti zagorčati život, sjedni i prati topike, radi, slušaj muziku, skidaj neke velikane poput Malmsteena i pokušaj shvatit zašto su baš to baš tu odsvirali, poslije toga sve je kao napit se vode.

Pozdrav i sretno!


gstaraz
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
5511 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 99
Hvala:   262   puta!
#327975 u 10-09-2021 22:36 GMT+01 sat :


Možda ovo odgovori na topic... ili ako ništa drugo, bar točka gledišta

Počine priča oko treće minute:



Ili tu malo opsežnije:



Uživaj, i sviraj ako imaš šta za osdsvirat, ...i ako te to čini da se osječaš dobro