Wiring

Stranica 1 od 3
123>
motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324079 u 23-10-2020 14:03 GMT+01 sat :


jel postoji neka šema wiringa koja bi omogućila da se kod splitanja humbuckera postigne efekt ko da umjesto 500KOhm potova koji su na gitari, bude kao da su 250KOhm? radi se o gitari na kojoj su samo jedan humbucker, 2 pota i 3-way switch.

idealno bi bilo da je na jednoj od pozicija switcha normalan rad humbuckera sa volume i tone potom, na drugoj poziciji "bypass" tako da humbucker zaobiđe sve potove i ide direktno u pojačalo, a na trećoj poziciji coil split koji je opisan poviše?
jel to uopće izvedivo, ako jeste da li je moguće sa 3-way switchem i nekakvim otpornicima? eventualno push/pull ili nekakvi posebni potovi ili switchevi?

i nemojte se (previše) smijati ako je pitanje glupo, ne razumijem se oko elektronike...


Ad_slammer
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
8774 odgovora
Država:
Grad: Zagreb
Godine: 31
Hvala:   224   puta!
#324081 u 23-10-2020 15:35 GMT+01 sat :


Ovdje ima nešto o tome, mada nikad se nisam u to upuštao jer mi uglavnom 500 k potovi zvuče bolje, kao i 22nF kondići
https://forum.fractalaudio.com/threads/250k-volume-pot-coil-split-mod-retains-500k-for-humbuckers-diagram-included.126090/


motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324087 u 23-10-2020 22:33 GMT+01 sat :


proučit ću to, hvala Slamminjo


Strat04
Online status:

Korisnik
Pošalji PP
4538 odgovora
Država:
Grad: Osijek
Godine: 41
Hvala:   101   puta!
#324090 u 25-10-2020 18:28 GMT+01 sat :


Citat
# motörhead :
jel postoji neka šema wiringa koja bi omogućila da se kod splitanja humbuckera postigne efekt ko da umjesto 500KOhm potova koji su na gitari, bude kao da su 250KOhm? radi se o gitari na kojoj su samo jedan humbucker, 2 pota i 3-way switch.

idealno bi bilo da je na jednoj od pozicija switcha normalan rad humbuckera sa volume i tone potom, na drugoj poziciji "bypass" tako da humbucker zaobiđe sve potove i ide direktno u pojačalo, a na trećoj poziciji coil split koji je opisan poviše?
jel to uopće izvedivo, ako jeste da li je moguće sa 3-way switchem i nekakvim otpornicima? eventualno push/pull ili nekakvi posebni potovi ili switchevi?

i nemojte se (previše) smijati ako je pitanje glupo, ne razumijem se oko elektronike...


Pokušaj za početak napraviti Wiring po shemi Fender Esquiera. Za ovo što želiš nisam baš siguran da bi išlo preko običnog 3 way switcha. A imaš i opciju sa multipole switchem (ali to je onda pet pozicija i nije baš ono što želiš).

https://guitarelectronics.com/1-humbucker-1-volume-1-tone-5-way-lever-switch/

Malo ću ti prostudirati da li bi moglo ovo što si naveo ići preko običnog 3 way. Samo mi jedna stvar nije jasna, da li želiš da baš bude splitan humbucker na toj poziciji ili da u njoj Humbucker "vidi" 250K Volume pot ?

I mali PS... Kad gitara ima "direct output" (ovo što kažeš da zaobiđe potove) onda je u toj poziciji pickup "najkreštaviji" (ali nije neka velika razlika u odnosu na klasično spojeni Humbucker, samo je nešto vrlo malo oštriji i mrvicu veći output, zanemarivo uglavnom kod Humbuckera). Dakle, Logičnije bi bilo da ti pozicije onda idu "direct" / serija / split.

Ali općenito i dalje mislim da bi ti bilo najbolje napraviti po Esquiere shemi..

https://i.imgur.com/uOO4wU1.jpg

Direct output kao i splitanje uvijek možeš dodati na ta dva postojeća potenciometra s tim da bi trebali onda biti Push Pull.

Eto, malo pogledaj što si se sviđa a ako se odlučiš za ovo zadnje napravim ti full diagram


Alguien hace lo que sabe y alguien sabe lo que hace ....
motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324093 u 25-10-2020 23:46 GMT+01 sat :


od nedavno sam napokon (mašala!) počeo koristiti potove, prije je obično sve bilo na 10... taj direct output bi u stvari htio kao brzu izmjenu ne samo da dobijem sve "otvoreno", nego također da kasnije ne trebam ponovo pogađati zvuk sa potovima nakon što se želim vratiti nazad.

htio bi da kod splitanja pickup "vidi" 250K volume pot. radi se o "svijetlom" pickupu, neki bi rekli "tankom", ali meni se ipak sviđa u gitari od mahagonija za moju vrstu glazbe...SD SH-13 (Dimebucker). razmišljao sam da ga pokušam malo "uljuditi" i u normalnom radu i stavim pot na 250K umjesto na 500K.... ili možda neki kompromis između ako bude primjetna razlika u zvuku.

i kako kažeš, više smisla ima redoslijed "direkt-serija-split",ukoliko bi to bilo moguće sa 3way switchem.
mogao bi i 5way switch što se tiče pickguarda, jer bi ionako napravio novi da sakrijem rupu od neck pickupa. jedino nemam ja uho i potrebu za toliko različitih zvukova (direkt output/seriju/north split 250K/paralela/obrnuta faza).. i možda bi to bilo glupo raditi sa ovakvim pickupom koji je više-manje namijenjen samo jednoj stvari...ako ne ide 3way, možda bi onda išao na jedan 2way switch za direkt output/serija, i push/pull za splitanje.

i hvala na pomoći


Strat04
Online status:

Korisnik
Pošalji PP
4538 odgovora
Država:
Grad: Osijek
Godine: 41
Hvala:   101   puta!
#324094 u 26-10-2020 07:27 GMT+01 sat :


Onda ti je najbolja opcija bez standardnog switcha. PP pot za seriju i splitanje a na dodatni mini toggle staviš direct out i to je to. Nema zbrke, nema puno lemljenja a radi ono što hoćeš.


Alguien hace lo que sabe y alguien sabe lo que hace ....
baaab
Online status:

VIP
Pošalji PP
2918 odgovora
Država:
Grad: Karlovac
Godine:
Hvala:   118   puta!
#324095 u 26-10-2020 08:12 GMT+01 sat :


ako budeš na hi gainu...ni split coil nema nikakvog smisla...kao ni direkt out...

razliku ćeš čuti, tek kad pređeš u crunch mode...


...napad chiwawe je bio kratak i smrtonosan...
motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324099 u 26-10-2020 09:55 GMT+01 sat :


pa primarni cilj i jeste malo raznolikosti u sviranju i zvuku, od cruncha do high gaina... stisle su me godine očito

također je i cilj malo igranja sa pickupima i isprobavanje što se sve da izvući...ako Dimebucker ispadne loš izbor za tu namjenu, imam još nekoliko pickupa u ladici.


baaab
Online status:

VIP
Pošalji PP
2918 odgovora
Država:
Grad: Karlovac
Godine:
Hvala:   118   puta!
#324100 u 26-10-2020 10:30 GMT+01 sat :


eeeee...

godine su uvijek najbolji filter

po osobnom iskustvu, na hi gain pojačalu ti uopće ne treba high out pickup...on ima smisla samo ako nemaš dovoljno gaina na pojačalu :)

svaki PAF bude dobar...
evo primjer...imam na bridgeu PAF Pro i Super Distortion...Razlike u količini drajva - NEMA...
razlika je samo u frekvetnom opsegu, gdje SD ima više izračene hi mid, a paf pro low mid...

a čuj...igraj se...kombiniraj...iskustvo više iz prve ruke, ako ništa drugo...

osobne preferenciju su mi što jednostavnije to bolje i sigurnije...bez nepotrebnih kombinacija i komplikacija...
teško da itko uopće čuje ikakvu razliku u nekom karakterističnom spoju, na odvrljenom pojačalu, skupa sa bandom...
razliku možeš čuti jedino u sobi, na sobnoj glasnćii, dok ti nikakvi dodatni zvukovi sa strane ne smetaju...
a pitanje je hoćeš li i to uopće čuti


...napad chiwawe je bio kratak i smrtonosan...
Strat04
Online status:

Korisnik
Pošalji PP
4538 odgovora
Država:
Grad: Osijek
Godine: 41
Hvala:   101   puta!
#324101 u 26-10-2020 10:37 GMT+01 sat :


Složio bi se... Nedavno sam imao Bandita i nisam se mogao nasvirati sa SSS stratom na njemu (na low gain ulazu)... Čistoća Single Coila + Hi gain pojačalo... Milina kako curi.

U biti, i V3m je Hi Gain pojačalo pa se danima ne skidam s njega i Telecastera sa dva obična Single Coila...


Alguien hace lo que sabe y alguien sabe lo que hace ....
motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324102 u 26-10-2020 10:44 GMT+01 sat :


Citat
# baaab :
teško da itko uopće čuje ikakvu razliku u nekom karakterističnom spoju, na odvrljenom pojačalu, skupa sa bandom...
razliku možeš čuti jedino u sobi, na sobnoj glasnćii, dok ti nikakvi dodatni zvukovi sa strane ne smetaju...


moje sviranje u biti jeste soba i backtrack, samo za svoj gušt... eventualno nešto snimanja opet za svoj gušt... i malo prčkanja alatom po gitarama...


Strat04
Online status:

Korisnik
Pošalji PP
4538 odgovora
Država:
Grad: Osijek
Godine: 41
Hvala:   101   puta!
#324138 u 30-10-2020 01:46 GMT+01 sat :


I ? Jel ima kakvih rezultata ?


Alguien hace lo que sabe y alguien sabe lo que hace ....
motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324139 u 30-10-2020 07:38 GMT+01 sat :


sav materijal sam kompletirao, ali trenutno nema slobodne gitare jer je došlo do nekih novih planova...


motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#324224 u 03-11-2020 23:06 GMT+01 sat :


ipak će biti slobodna gitara za ovu ideju, pa sam složio wiring, ali ću ga tek sutra ubacit u gitaru jer prvo moram kupit nove žice... valjda će funkcionirati, nadam se sa nisam nešto zabrljao

pronašao sam audio kabel od CD-a za kompjuter pa ga odlučio iskoristit kao konektor za pickup i jack tako da ne moram svaki put ponovo lemiti žice.



sa pickupa



ovako sam riješio splitanje...bar se nadam ...
bijela žica je spoj coilova i ide na lijevi srednji pin, poviše nje je uzemljenje - crna žica. crvena (hot) sa pota ide na desni drugi pin, i poviše je 500k otpornik spojen u paraleli na uzemljenje tako da se dobije 250k pot kod splitanja...



"hot" sa pickupa prvo ide na switch u sredinu, i sa njega ili na potove ili direkt u jack.



Ovaj post je izmjenjen od motörhead (prije 04-11-2020 00:10, 395 Dana)


motörhead
Online status:

Korisnici
Pošalji PP
1901 odgovora
Država:
Grad:
Godine: 47
Hvala:   117   puta!
#325492 u 25-02-2021 09:48 GMT+01 sat :


Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# Ad_slammer :
Već smo ranije razgovarali na temu koji wiring u gitari, koje vrijednosti i taper potova kao i kondića, no eto opet čitam ja malo i ima nekih informacija koje bi mogli prodiskutirati
https://www.premierguitar.com/articles/29161-mod-garage-three-ways-to-wire-a-tone-pot

Sljedeće bih volio da mi netko pojasni (Frus?):
Classic ’60s wiring. As you can see in Image 2, in this configuration, the tone cap is still connected to the input of the volume pot, but on the tone pot the middle lug is now connected to ground. Electrically, the ’60s wiring is completely identical to the modern wiring with the same tone, behavior, and problems. But there is one significant difference: In terms of shielding, the ’60s wiring is superior to the modern wiring scheme. When electromagnetic interferences enter a guitar, they will also stray into the tone pot’s unused pin and therefore into the middle lug (the wiper) in both wirings. With the wiper connected to ground, as in the ’60s wiring, the interferences will stop at this point. But with the tone cap connected to the middle lug, like in the modern wiring, electromagnetic interferences will find their way through the cap and carry on.

So, compared to the modern wiring, the signal-to-noise ratio in the ’60s wiring is superior. This is technical knowledge from yesteryear: The wiper of a variable resistor is connected to the low resistance part of the circuit. This knowledge was really important when designing and building tube amps, radios, and televisions, but is almost forgotten today.

Je li stvarno 60s bolji ili je to ista stvar?

I još nešto, budući ne volim tako spajati kondiće između potova jer pri slučajnom okretanju potova ode kondić, radije spajam žice fleksibilne, a rečeno je da je 60s wiring bolji od modern, kako bi to izgledalo da je kondić samo na tone potu?
https://www.fralinpickups.com/2020/09/01/6-powerful-ways-to-wire-up-a-tone-pot/
Sve primjere ovdje imamo osim tog. Jel bi bilo tako da žicom spojimo treću nogicu volume na srednju tone pota, a s prvu nogicu tone pota uzemljimo s kondićem?


Dodano nakon 46 sekund(e)i

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# gstaraz :
ja na svim semihollow imam kondenzator na samom tone potu (iz srednje nožice na oklop istog pota, prevenstveno iz praktičnih razloga kod same instalacije.

Ibanezovi semihollow imaju trvornički tako spojeno (samo na tone potu) i nisam primjetio nikakvih neželjenih efekta,
...sad koja je filozofija i fizika oko svega toga, nebi znao, ali znam da radi bez frke


Na SG i LP gitarama imam 50... iz fetiš razloga vjerovatno.
Koga god da sam ikada pitao kako je najbolje, odgovor je bio 50... pa nek bude


Dodano nakon 51 sekund(e)i

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# Ad_slammer :
Ali definitivno nije najbolje
Svaki wiring ima svoje prednosti i mane pa samo ovisi kako koristiš gitaru i njene potove. 60s wiring s dobro odabranim treble bleedom i logaritamskim potovima (tone obavezno 1:10, volume može i 1:20) bi bio nešto kao najbolji wiring ako želiš kompetan sweep pokreta potova i da rade donekle neovisno jedan o drugome.
E sad ako ti to ne treba ili želiš da ti gitara ima on/off efekt na potu to je već druga stvar...

A to spajaš li kondićem između potova ili samo na tone potu ne određuje 50s, 60s ili modern, možeš imati sve na oba načina... Jednostavno mislim da je bolje da bude između potova fleksibilna žica ukoliko se slučajno krenu okretati (otpuste), kao prvo zato da ne pukne slučajno kondić ili nožica mu, a drugo da znaš da je pot se olabavio odmah i da ga onda servisiraš.


Dodano nakon 43 sekund(e)i

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# baaab :
frendu sam prije 10 dana napravio modern wiring...

komentar je bio...jebate...a ja sve vrijeme mijenjam pickupove da dobijem zvuk...

sve je krenulo kad je kupio epi thunderbirda sa slash pickupovima...neki signature model, nemam pojma koji...
uglavnom...ugradim mu slash kombinaciju i ovdje...i traženi 50' wiring...result katastrofa...epi zvuči 10 puta bolje...

spojim mu jimmy page (koji je u osnovi isti 50, samo što kond dolazi na srednju nožicu pota)...ista priča...

i na kraju modern...koji je meni u stvari neki "normalan" wiring...cijeli život na humbove stavljam 500K log na volumen i 500K lin na tone...

result...wow...konačno gitara zvuči kako treba...

konklužn...te gibsonove fore sa šalikim vrijednostima potova u svim mogućim kombinacijama spajanja lin i log potova obadvojica nabijemo na k****...
stavljali su potove kakve su imali na lageru, kao što su radile i sve druge trvornice...a spike to baš tako treba biti...i to je pažljivo izračunato, neka okače mačku o rep...


Dodano nakon 1 minuta

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# Ad_slammer :

I Tone pot ti s linearnim sigurno ne radi gradualno, već kao on/off na negdje 1-2, jel tako? Još nisam imao linearni na tone potu da je radio ikako drugačije osim tako u kojem god wiringu.

Meni isto nije bilo jasno zašto Gibson zadnjih godina stavlja 300k lin na volume i 500k log na tone potove kada su nekoć stavljali isključivo 500k log potove na oba.
Puno sam proučavao i isprobavao tapere i wiringe i generalno ispada stvar ovakva:
modern ili 60s wiring zahtjeva log potove na oba pota i to baš jake log potove 15-20% taper na volume, dok tone čak i 10% ako se želi fin gradualan sweep kroz većinu pota
Kod 50s se malo mijenja priča, ajmo reći da zbog načina kako reagiraju potovi jedan na drugi da trebaju više linearniji potovi, ali rekao bih da za volume je optimalan vintage taper od 30% (a ne skroz linearan) dok za tone pot je nešto oko 15-20% log

Generalno 60s/modern će raditi tako da tone pot će raditi više manje za sebe i neće utjecati na volume jer je spojen prije volume pota, što je pandam pedalama, ako imaš booster/volume pedalu na kraju lanca ona održava ili pojačava signal. S druge strane volume pot budući da je iza tone pota kako ga se zatvara odnosno povećava otpor signal će sve više imati tendenciju odlaska kroz kondić i tone pot i time ne samo stišavati gitaru već dodatno potamnjivati tone, e tu nam zato dodatno pomaže log pot da se to malo manje događa, mada dobro odabrani treble bleed rješava problem kompletno.
Kod 50s wiringa tone pot je spojen iza rada volume pota te time povećanje otpora volume pota (stišavanje) se odradilo ranije i signal nema tendenciju skretanja kroz kondić da bi potamnjivalo sound i dodatno ga stišavalo već ovdje više manje glasnoća ostaje, a ono što se događa gain pada jer gain stage nam je nakon gitare, te stoga pošto nema toliko dodatnog stišavanja (radi skidanja visokih) volume pot može biti više linearniji tipa 30% kako bi čišćenje gitare bilo bolje.
S druge strane tone pot ovdje ne radi dobro jer utječe na volumen i to dosta značajno, možemo to gledati na način kao da iza volume pedale imamo eq i skineš volumenu visoke na nekojoj frekvenciji, pošto si iza u lancu nećeš samo promjeniti tone već i glasnoću te stoga nešto linearniji pot koji će sporije skidati otpor je ovdje korisniji, ali opet ne preko 20%. Najčešći razlog zašto ljudi kažu da su lin potovi za tone je ovaj iz 50s wiringa mada i većina azijatskih gitara dođe s lin tone potovima u modern wiringu što radi loše

Neki konklužn bi bio:
1. Ako koristiš samo volume potove na gitari kako bi pročistio gitaru iz drivea u clean, a pritom zadržao visoke onda 50s wiring je za tebe s lin ili vintage taper potovima, tone su nebitni ako ih ne koristiš
2. Ako koristiš volume na način da osim stišavanja želiš i tamniji, mellow sound, a nekad i tone potom voliš potamniti gitaru, sve to gradualno, e tada za tebe 60s/modern wiring s 10-20% log potovima.
3. Ako želiš da tone radi kao tone pot gradualno, a volume da radi kao pregain volume (čiščenje gitare) bez gubitka visokih tada 60s wiring s istim potovima kao iznad te na volume pot dodati odgovarajući treble bleed spoj koji ovisi o pickupovima, vrijednosti i taperu potova te opet ukusu rada samog volume pota

Meni se nekako najboljim pokazao, s humbuckerima nižeg i srednjeg outputa te 500k log potovima i 22nf kondićem na tone potu, treble bleed s 220k otpornikom u paraleli s 1nf kondićem.
Onaj fenderov spoj paralele i serije s otpornikom mislim da će biti zanimljiv sa single coilovima (nisam još probao, ali po logici stvari i slušanju nekih klipova), a spoj serije otpornika i kondića mi se nije svidio


Dodano nakon 42 sekund(e)i

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# etkfrru :
Opcenito, ide ovak:

ako ti je volume otvoren do kraja, onda su 50s i 60 isti
ako volume nije do kraja, onda si na 60s izgubio dosta treblova ali tone pot radi ko tone pot, a na 50s je tone pot postao jos jedan (lose radeci) volume pot

ako ti je tone do kraja a volume nije, onda ce 50s izgubit nesto manje treblova nego 60s, ali jos uvijek ce izgubiti

sve u svemu, za mene 50s wiring radi potpuno krivo, a najbolje mi radi ovo 3) sta je Slam naveo
ja imam treble bleed tipa 470k otpornik paralela sa 470pF ili ovako nesto, mislim da mi je razlicito na neck i bridge pickupima, vrijednosti dobivene experimentiranjem

jedino di treble bleed radi extremno lose je sa klasicnim fuzz faceom, smanjis volume, a ovo pocne krestati, sa njim radi najbolje obicni 60's bez treble bleeda


Dodano nakon 38 sekund(e)i

Prebačeno iz teme "Pickupi, drvo, konfiguracije..."

Citat
# [b]Ad_slammer :
Veći otpornik u paraleli će značiti jači otpor nižim frekvama, a manji kondić znači da će manje nižih visokih sačuvati. Rekao bih da će tvoj treble bleed raditi više svijetlije od 220k i 1nF. Ako je kondić na tone potu 22nF on pogađa višlje frekve od 47nf pa bih rekao da ovaj tvoj više paše za singleove s 250k i 47nf, a moj za 500k i 22nf...

Dodatno o treble bleedu možete pročitati ovdje:
https://www.gitare.info/forums.php?m=posts&q=23667


Ovaj post je izmjenjen od Ad_slammer (prije 25-02-2021 12:08, 282 Dana)