Još jedan moj solo lokvij tj trkeljanje u prazno. xD I o ovome sam razmišljao već jako jako dugo vremena. Pa ću se probati potruditi napisati nešto korisno. A radi se ponajprije o drvu, tj "svjetlo" vs "tamno" drvo ... i razlika kako zvuči: uživo vs na snimci.
Imao sam prilike slušati samo jednom poštenu komparaciju ash vs mahagonij. I to na dosta različitim, a opet sličnim instrumentima. Radi se o dečku koji piše i tu i na glazbenom, ali sam zaboravio nick. :D Ima puno Pacifica, tako ga znate. xD
Ugl. imao je 2 Marshalla at the time, jedan full lampaš. A drugi Valvestate. Nisam zapamtio detalje lampaša, ali klasični Marshall.
Ugl. 2. :D Moj Cort HBS ima malo čudnu konfu picksa, i opisao bi ih kao AT-1 bridge, znači neki rock and roll, a ne nešto presvjetlo/tamno, a opet dovoljno middasto. Lijepo izbalansiran pickup. Tele bridge na middu. Ok, znači nešt malo kreštavije. :D I Air Norton nešto na necku, znači puno puno bassa i toplo/mutno do bola.
On je imao Schecter C1 Classic, mahagonij/maple tijelo ... klasika Les Paul wood. JB i Jazz picksi.
I naravno ... sad onaj bitan dio. JB/Jazz jesu po meni generalno svjetli picksi. Ali taj Schecter je zvučao baš Les Paulski, klasični honky rock and roll ... a ja takav zvuk ne volim. Za mene je to mutno do bola, čak i sa Jazz/JB kombom. Zato sam ljubitelj jasena.
No, svi znamo da dosta tih mahagonijskih gitara zvuči dojajno na klipovima. Klasični primjer toga je ovo:
https://www.youtube.com/watch?v=TStPNmI3RIk
Što se tiće ikakvog clean zvuka i komba drva - ovo je nešto najbolje što sam ikad čuo preko snimke.
Zajeb onog što sam čuo preko onog Marshalla i Schectera - not my type really.
Sad .. Jasen što se tiče drva ima drugi zajeb. I opet klasičan zajeb oko jasena je kod mene drugačiji.
Problem oko jasena su fakat middovi. I to puno ljudi ne uzima za ozbiljno. "Teško" je naći pickup koji je dosta middast, a opet ne previše.. ili ne premalo middast i presvjetli.
Klasični klip toga je:
https://www.youtube.com/watch?v=JSnLY0Gx6G0
Ovdje se baš, po meni, osjeti da je zvuk jednostavno "prazan". I klasičan primjer toga je kad stavite npr Duncan 59ku na jasen, to je po meni ravno tome da se bacite s Cibone dolje na pločnik. No čini se da to ljudi vole.
Opet zajeb: meni osobno jasen uživo zvuči, brate - dojajno. ^^
Slušao sam i mnoge koncerte na LP vs Strat temu. Zadnji je bio koncert Tonya Cetinskog na trgu u Zagrebu prije par godina. Mislim da je Bogner neki bio kod jednog gitariste. Ali klasično jedan Strat i drugi LP. Recimo da se oboje dobro probije kroz mix.
Drvo za vrat je opet druga priča, nevezana uz zvuk.
Po meni je kod vrata najbitniji feel u rukama, a ne zvuk. Može brate mili bit napravljen od Isusa himself i od zlata, ali ako mi ne paše feel - je** ga. Ja volim klasično 2 drva za vrat: full maple, uljani. I to baš uljani. Dovoljno brz, ugodan za držanje, a da se opet ne lijepi za ruke kao dosta Fender sra***. Volim jako tanke vratove, a opet sa malo širim fretboardom. Cort je tu bio savršen. Imao sam i bass sa full maple vratom, ali on je bio Fender finish filozofija. Puno sporiji i puno ljepljiviji u rukama. Drugo drvo koje volim je Wenge. Čisti Wenge bez ičeg. Tu sam imao prilike isprobati jedan Warwick, Streamer ili Steamer, Stage 1.. 90 i neko godište. Neckthru sa trešnjom kao tijelo. Isto jako jako lijepo napravljen vrat. Ali mrvicu bolje mi je Cort sjeo. Ali nisam mogao vjerovati: jako jako sličan feeling pod rukama: brzi vratovi, neljepljivi.. ugodni na dodir, ne suhi kao barut i LP s mahagonijem i rosewoodom. Nešto genijalno.
Čisto da dam primjer toga kako različite stvari zvuče u snimci.
https://www.youtube.com/watch?v=f7MICeOPI3Y
Vjerujem da bi se ovo moglo srediti da zvuče isto, uz malu malu promjenu picksa.
Ugl. ima tko sličan problem? Da mu jedno drvo zvuči doja**o uživo i onda sra*** na snimci, ili obratno?